BETINGELSER
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbruker kjøp av varer over Internett. Forbruker kjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
Partene
Selger er Foma Consulting AS, kundeservice@kortsomgleder.no, +4791784282, Org: 915194583, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Det tilkommer ikke kostnader utover dette for kjøperen.
Ordre med verdi over kr. 700 sendes fritt levert. Bestillinger under dette ilegges et fraktgebyr på kr.49. Dette fremkommer ved bestilling.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Selger forbeholder seg rett til å annullere ordre dersom det ved feil i systemet ikke lar seg gjøre levere ønsket vare.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort, debetkort eller VIPPS ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Levering
Vi tilstreber å levere så raskt som mulig og normalt vil levering skje innen 1-3 virkedager. Alle leveranser skjer gjennom sporbar pakke i postkasse. Kjøper mottar sendingsinformasjon med sporing når pakken er sendt. Ordre pakkes og sendes samme om den er mottatt før kl. 14. Ordre etter denne tid og i helg/helligdag sendes påfølgende virkedag.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert.
Angrerett og retur
Kjøperen kan angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra mottak av varen. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.Retur av varen gjøres på kjøpers regning dersom retur ikke skyldes feil eller mangel ved varen.
For mer info se: Retur og reklamasjon
Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke kan levere varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene heveavtalen.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Ved mangel vil ikke kjøper belastes for returkostnaden. Kjøper vil få refundert kjøpesummen om ikke ny vare kan leveres etter avtale mellom kjøper og selger.
Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
FOMA Consulting AS
Tinnesgata 26
3675 Notodden
Org: 915 194 583